Iswari Bio Chia semínka 200 g

Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení 2 hodnocení
 
Dostupnost Skladem (1 ks)
Cena vč. DPH 149 Kč
Počet (ks)

   

Kód produktu 0028
Značka Iswari Superfoods, s.r.o.
Kategorie BIO POTRAVINY
 

Iswari Bio Chia semínka 200 g

Iswari Chia semínka BIO: Tradiční potravina Aztéků je v současné době stále populárnější jako skvělý zdroj energie při fyzické námaze. Je přezdívána jako "runner food", protože má schopnost dodat výdrž a vitalitu při extrémně dlouhých běžeckých výkonech. Díky své hydrofilní schopnosti průběžně dodává tělu tekutiny. Je vyjímečně bohatým zdrojem nenas. mastných kyselin omega 3 a také vápníku, jenž díky přítomnosti bóru dokáže velmi dobře metabolizovat a zapracovat jej do organismu. Je rovněž ideální potravinou pro diabetiky. 
 
Energie a výdrž při fyzické námaze
Nenasycené mastné kyseliny omega 3
Bohatý zdroj vápníku
Vhodná pro diabetiky
 
Chia bývala jednou ze základních potravin Aztéků. V posledních letech však kvůli svým unikátním nutričním vlastnostem dobývá i Evropský kontinent. Má mimořádnou hydrofilní schopnost (vázat vodu v množství až 12x větším než je hmotnost semínek) a tím schopnost průběžně doplňovat tekutiny do našeho organismu. Tím chia dodává výdrž; je známá jako jídlo indiánských běžců, kterým dodávala energii pro náročné fyzické výkony.
 
Semínka jsou nesmírně bohatá na nenasycené mastné kyseliny Ω 3.
 
Chia je přímo ideální potravinou pro diabetiky, protože gel, jenž se vytváří v žaludku po jejím požití, snižuje hladinu cukrů v krvi tím, že zpomaluje přeměnu sacharidů na glukózu a tak méně zatěžuje slinivku břišní.
 
Z minerálů semínka obsahují vysoké množství železa, draslíku, zinku, hořčíku a zejména vápníku.
 
Chia se podobá lněnému semínku, ale řada jejich vlastností se liší. Chia obsahuje přibližně o 10 % více kalorií než len. Na druhou stranu obsahuje méně tuku a více vlákniny než len. Nejvíce se ale liší v obsahu vápníku – chia ho obsahuje 600 mg ve 100 g, zatímco len pouze 200 mg. Další významný rozdíl se týká obsahu antioxidantů. Len neobsahuje žádné, zatímco chia je obsahuje v podobě kyseliny kaffeicové, chlorogenikové a látek jako je myricetin, quercetin a kaempferol.
 
Neobsahuje lepek!
 
Bohužel od 14. 12. 2012 dle nařízení Evropské komise č. 432/2012 nesmíme uvádět vliv potravin a většiny jejich složek na lidské zdraví – proto Vás prosíme, abyste si dohledali vliv látek obsažených v chia semínkách na lidské zdraví sami z veřejně dostupných zdrojů, případně si můžete přečíst náš článek zde. Děkujeme za pochopení!
 
 
Způsob použití:
 
Chia je ve své domovině v Mexiku konzumována mimo jiné jako nápoj zvaný “chia fresca”. Jde o osvěžující energetický drink, který je vhodné pít před nebo během náročného fyzického výkonu. Připraví se smícháním 2-3 lžiček semínek s 250 ml vody. Po odstátí cca 15 min. se přidá sirup z agáve, limetka, event. lístek máty a všechny ingredience se promíchají. Další tradiční použití semínek chia je v cereálních kaších, jogurtu či pečivu (chléb, krekry, apod.).
 
Upozornění: Chia se nedoporučuje lidem, kteří mají nízký tlak a dále těm, kteří berou léky na ředění krve a vitamín B17.
 
 
Nutriční hodnoty Chia semínka ve 100 g:
 
Energie 394 kcal/1650 kJ
Proteiny 19 g
Tuky 21 g
Z toho nenasycené mastné kyseliny
omega 3: 13 g
Sacharidy 17 g
Vláknina 32 g

  • 1.4.2013 11:30 |


  • 1.4.2013 11:28 |

Přidat hodnocení

 
 

 


Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.